特殊効果のメディア史<br>Special Effects : New Histories/Theories/Contexts

個数:

特殊効果のメディア史
Special Effects : New Histories/Theories/Contexts

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 283 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781844575176
  • DDC分類 791

Full Description

As blockbusters employ ever greater numbers of dazzling visual effects and digital illusions, this book explores the material roots and stylistic practices of special effects and their makers.

Gathering leading voices in cinema and new media studies, this comprehensive anthology moves beyond questions of spectacle
to examine special effects from the earliest years of cinema, via experimental film and the Golden Age of Hollywood, to our
contemporary transmedia landscape.

Wide-ranging and accessible, this book illuminates and interrogates the vast array of techniques film has used throughout its history to conjure spectacular images, mediate bodies, map worlds and make meanings.

Foreword by Scott Bukatman, with an Afterword by Lev Manovich.

Contents

Acknowledgments.- Foreword; Scott Bukatman.- Notes on Contributors.- Introduction; Bob Rehak, Dan North and Michael S. Duffy.- PART 1: TECHNIQUES.- 1. Ectoplasm and Oil: Methocel and the Aesthetics of Special Effects; Ethan de Seife.- 2. Fleshing It Out: Prosthetic Makeup Effects, Motion Capture and the Reception of Performance; Lisa Bode.- 3. (Stop)Motion Control: Special Effects in Contemporary Puppet Animation; Andrea Comiskey.- 4. Magic Mirrors: The Schüfftan Process; Katharina Loew.- 5. Photorealism, Nostalgia and Style: Photorealism and Material Properties of Film in Digital Visual Effects; Barbara Flueckiger.- PART 2: BODIES.- 6. Bleeding Synthetic Blood: Flesh and Simulated Space in 300; Drew Ayers.- 7. Blackface, Happy Feet: The Politics of Race in Motion Capture and Animation; Tanine Allison.- 8. Being Georges Méliès; Dan North.- 9. The Battlefield for the Soul: Special Effects and the Possessed Body; Stacey Abbott.- 10. Baroque Facades, Jeff Bridges' Face and Tron: Legacy; Angela Ndalianis.- 11. Organic Clockwork: Guillermo del Toro's Practical and Digital Nature; Michael S. Duffy.- PART 3: SCREENS.- 12. Digital 3D, Technological Auteurism and the Rhetoric of Cinematic Revolution; Chuck Tryon.- 13. Shooting Stars: Chesley Bonestell and the Special Effects of Outer Space; Bob Rehak.- 14. Designed for Everyone Who Looks Forward to Tomorrow!: Star Wars, Close Encounters of the Third Kind, and the.- 15. 1970s Expanded Blockbuster; Julie Turnock.- 16. The Right Stuff?: Handmade Special Effects in Commercial and Industrial Film; Gregory Zinman.- 17. 'Don't You Mean Extinct?': On the Circulation of Knowledge in Jurassic Park; Oliver Gaycken.- 18. Inception's Timespaces: An Ecology of Technology; Aylish Wood.- 19. Afterword: An Interview with Lev Manovich; Dan North.- Index.

最近チェックした商品