From IBM to MGM : Cinema at the Dawn of the Digital Age

個数:

From IBM to MGM : Cinema at the Dawn of the Digital Age

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 171 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781844573240
  • DDC分類 791.436

Full Description

Andrew Utterson's unique study charts the beginnings of digital cinema, addressing both how filmmakers used new digital technologies and how attitudes and anxieties about the rise of the computer were represented in films such as Lang's Desk Set, Godard's Alphaville, Kubrick's 2001: A Space Odyssey and Crichton's Westworld.

Contents

Introduction.- Computers in the Workplace: IBM and the 'Electronic Brain' of Desk Set (1957).- From the Scrap-Heap to the Science Lab: The Pioneers of Computer Animation.- Tarzan vs. IBM: Humans and Computers in Alphaville (1965).- Digital Harmony: The Art and Technology Movement.- 'I'm Sorry Dave, I'm Afraid I Can't Do That': Artificial Intelligence in 2001: A Space Odyssey (1968).- Expanded Consciousness, Expanded Cinema: A Techno-Utopian Counterculture.- To See Ourselves as Androids See Us: The Pixel Perspectives of Westworld (1973).- Conclusion.- Filmography.- Bibliography.- Index.

最近チェックした商品