Charlemagne in Italy (Bristol Studies in Medieval Cultures)

個数:

Charlemagne in Italy (Bristol Studies in Medieval Cultures)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 408 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781843846710
  • DDC分類 850.9002

Full Description

An exploration of the many depictions of Charlemagne in the Italian tradition of chivalric narratives in verse and prose.

Chivalric tales and narratives concerning Charlemagne were composed and circulated in Italy from the early fourteenth to the mid-sixteenth century (and indeed subsequently flourished in forms of popular theatre which continue today). But are they history or fiction? Myth or fact? Cultural memory or deliberate appropriation? Elite culture or popular entertainment? Oral or written, performed or read? Beginning in the age of Dante with the earliest tales composed for Italians in the hybrid language of Franco-Italian, which draw inspiration from the French tradition of Charlemagne narratives, the volume considers the compositions of anonymous reciters of cantari and the prose versions of the Florentine Andrea da Barberino, before discussing the major literary contributions to the genre by Luigi Pulci, Matteo Maria Boiardo and Ludovico Ariosto. The focus throughout is on the ways in which the portrait of Charlemagne, seen as both Emperor and King of France, is persistently ambiguous, affected by the contemporary political situation and historical events such as invasion and warfare. He emerges through these texts in myriad guises, from positive and admirable to negative and despised.

Contents

List of Illustrations
List of contributors
General Preface: Charlemagne: A European Icon - Marianne Ailes and Philip E. Bennett
Acknowledgements
Abbreviations and A Note on Terminology
Introduction - Jane E. Everson
1.The First Franco-Italian Vernacular Textual Witnesses of the Charlemagne Epic Tradition in the Italian Peninsula: Hybrid Forms - Claudia Boscolo and Leslie Zarker Morgan
2.The Italian cantari on Charlemagne - Franca Strologo
3.Carlo Magno, Ideal Progenitor of Country and Lineage: The image of Charlemagne in the prose compilations of Andrea da Barberino - Leslie Zarker Morgan
4.Tradition and innovation in the fifteenth century: from anonymous poems to Luigi Pulci's Morgante - Annalisa Perrotta
5.Matteo Maria Boiardo: Inamoramento de Orlando - Maria Pavlova
6.Crisis and continuity at the turn of the century - Jane E. Everson
7.From Emperor to Pawn. Charlemagne in the Orlando Furioso - Stefano Jossa
8.An undying tradition: the afterlife of Charlemagne in Italy - Luca Degl'Innocenti
Afterword: Charlemagne in Italy: a never-ending story - Jane E. Everson
Bibliography
Index of Proper Names

最近チェックした商品