『ハラ』(BFI映画古典叢書)<br>Xala (Bfi Film Classics)

個数:

『ハラ』(BFI映画古典叢書)
Xala (Bfi Film Classics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 112 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781839025983
  • DDC分類 791.4372

Full Description

Xala (1974) by the pioneering Senegalese director Ousmane Sembene, was acclaimed on its release for its scorching critique of postcolonial African society, and it cemented Sembene's status as a wholly new kind of politically engaged, pan-African, auteur film-maker. Centring on the story of businessman El Hadji and the impotence that afflicts him on his marriage to a young third wife, Xala vividly captures the cultural and political upheaval of 1970s Senegal, while suggesting the radical potential of dissent, solidarity and collective action, embodied by El Hadji's student daughter Rama and the group of urban 'undesirables' who act as a kind of raw chorus to the affairs of the neocolonial elite.

James S. Williams's lucid study traces Xala's difficult production history and analyses its daring combination of political and domestic drama, oral narrative, social realism, symbolism, satire, documentary, mysticism and Marxist analysis. Yet from its dazzling extended opening sequence of revolution as performance to its suspended climax of redemption through ritualised spitting, Xala presents a series of conceptual and formal challenges that resist a simple reading of the film as allegory.

Highlighting often overlooked elements of Sembene's intricate, experimental film-making, including provocative shifts in mood and poetic, even subversively erotic, moments, Williams reveals Xala as a visionary work of both African cinema and Third Cinema that extended the parameters of postcolonial film practice and still resounds today with its searing inventive power.

Contents

Acknowledgments
1. Dakar, 1974: The Politics of Setting and Film Production
2. Africanity ? Africa: For an African Third Cinema
3. Defetishising the Fetish
4. The Fading Father, or The Future is Feminist
5. Resisting the Narrative Curse: Countermoves
and Counter-Spaces
6. From Evian to Sputum: Abjection as Redemption
Epilogue: The Legacy of Xala
Notes
Credits

最近チェックした商品