国際的な明瞭性のための発音教育の開発:香港英語からの知見<br>Developing Pronunciation Teaching for International Intelligibility : Insights from Hong Kong English

個数:
  • 予約

国際的な明瞭性のための発音教育の開発:香港英語からの知見
Developing Pronunciation Teaching for International Intelligibility : Insights from Hong Kong English

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836682714

Full Description

Equips readers to develop an intelligibility-oriented approach to pronunciation teaching suitable for any second/foreign language or Global Englishes setting. 

This book offers principled guidance for practitioners and researchers on developing a feature-based approach to teaching English pronunciation, with a focus on intelligibility within communicative contexts. Using Hong Kong English as a case study, it facilitates teachers and students in critically exploring English intelligibility within their own sociolinguistic and educational contexts and questioning the perceived importance of native speaker pronunciation.

The book examines curricula, assessments, teaching materials, teacher perceptions, pronunciation teaching strategies and corrective feedback practices, and develops a contextualised approach to pronunciation teaching that prioritises key features affecting understanding, particularly in World Englishes and English as a Lingua Franca settings.

Discussion and inquiry tasks in each chapter make this ideal for trainee teachers and teacher educators, while researchers will find valuable tools to explore intelligibility-oriented approaches in diverse contexts.

Contents

Acknowledgements

Introduction

Part 1: The Global and Local Sociolinguistic Context and Hong Kong English

Chapter 1. World Englishes and English as a Lingua Franca Research, and the Intelligibility-Oriented Approach           

Chapter 2. Language Use, Attitudes and Identity in Hong Kong

Chapter 3. Hong Kong English and its Variations

Part 2: Pronunciation Teaching in School Education

Chapter 4. The Role of Pronunciation in Hong Kong's English Language Education: Policy, Assessment, and Teachers' Perspectives

Chapter 5. Pronunciation Teaching Practice: Teaching Strategies and Corrective Feedback

Part 3: Developing the Contextualised, Intelligibility-Oriented Approach       

Chapter 6. Prioritisation of Features and the Intelligibility-Oriented Approach

Chapter 7. Intelligibility-Oriented Pronunciation Teaching in English Language Lessons

Conclusion

References

Index

最近チェックした商品