A Framework for Task-Based Learning and Teaching : Revised Edition

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

A Framework for Task-Based Learning and Teaching : Revised Edition

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836681342

Full Description

Timely and important revised edition of a significant, influential classic text which is still peerless in the field.

This revised edition builds on Jane Willis's classic textbook to reflect the changing needs and priorities of language teachers in today's classrooms. The book has been revised and expanded to reflect the widespread use of technology and the internet in language classrooms, as well as recent debates and developments in research on language learning.

The book maintains the practical focus that has made the 1st edition of the book the leading resource on implementing Task-Based Language Teaching for over 30 years. Readers will find practical examples that can be used in their own classrooms, within an integrated picture of TBLT that addresses the reasons for using this increasingly popular pedagogy, as well as addressing and suggesting solutions for potential difficulties.

Contents

Introduction  

PART A: STARTING POINTS

Chapter 1. Language Learning: Creating the Best Environment 

Chapter 2. Aspects of Tasks 

PART B: TASK-BASED LEARNING

Chapter 3. The TBL Framework: Overview and Pre-Task Phase

Chapter 4. The TBL Framework: The Task Cycle 

Chapter 5. Tasks Based on Text 

Chapter 6. Exposure to Spontaneous Speech Using Recordings

Chapter 7. The TBL Framework: Language Focus 

PART C: IMPLEMENTING TASK-BASED LEARNING

Chapter 8. TBL for Beginners and Young Learners 

Chapter 9. Adopting TBL: Some Practical Issues