Theory and Method in Higher Education Research (Theory and Method in Higher Education Research)

個数:

Theory and Method in Higher Education Research (Theory and Method in Higher Education Research)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781836087175
  • DDC分類 378.0072

Full Description

Higher education research is a developing field internationally, which is attracting more and more researchers from a great variety of disciplinary backgrounds within and beyond higher education institutions. As such, it is an arena within which a wide range of theories, methods and methodologies are being applied.

This volume of Theory and Method in Higher Education Research explores theories such as the use of the "landscape" metaphor, a holistic framework for analysing student behaviour, gendered career choices in STEM, and Bourdieu and posthumanist theorizing. Methodological contributions cover measuring student departure, the use and pitfalls of replication studies, and reflections on autoethnography in higher education research. Combining both strands, the relevance of the rhizome perspective in higher education research is explored in depth.

The international authorship stemming from the UK, Germany, Belgium, the Netherlands, Austria, Norway and Italy provide rich and varied forum for higher education discussions around issues of theory and method.

Contents

Chapter 1. Autoethnography: Postgraduate teaching assistant professional development in the academy; Kristyna Campbell

Chapter 2. Studying student behaviour: Towards an integrated conceptual framework; Victoria A. Bauer

Chapter 3. Becoming rhizome: Deleuze and Guattari's rhizome as theory and method; Louise Drumm

Chapter 4. Extending the understanding of gendered career choices in STEM: A culture-rooted theoretical model; Irina V. Gewinner, Victoria A. Bauer, and Mara Osterburg

Chapter 5. Habitus (con)figuration in higher education: Diffracting Bourdieu through posthumanism; Nathalie Ann Köbli

Chapter 6. Discontinuing, fading out or just simply leaving? The importance of measuring student departure behaviour in different ways; Elisabeth Hovdhaugen and Monia Anzivino

Chapter 7. Beyond the original: Exploring replication research in higher education; Karlijn Soppe and Jeroen Huisman

Chapter 8. Autoethnography in higher education research: A marginal methodology for the marginalized?; Malcolm Tight

Chapter 9. Ubiquity without clarity? What do we mean by the 'Higher Education Landscape'? A systematic review; Richard Budd

最近チェックした商品