The Gifted Learner : How to Help

個数:

The Gifted Learner : How to Help

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781803880501
  • DDC分類 649.155

Full Description

Part of the How to Help series of books exploring issues commonly faced by children and young people at home and in school, The Gifted Learner offers an accessible introduction to how high ability students can best be supported to achieve their full potential. Gifted (or more able, or high potential) learners are often overlooked in education, partly because they are diverse and partly because they are seen as bright and thus able to cope without support. In fact giftedness does not mean consistent high ability; gifted children may not excel in all subjects, and many are emotionally immature. As a result they are vulnerable. Drawing on case studies to offer a complete guide to what giftedness is how it can be supported, Fidelma Healy Eames argues that gifted learners must be recognised, understood and nurtured holistically at cognitive and emotional levels - and shows how parents, carers, teachers and schools can help.

Contents

Series Preface; About the Author;
Author's Preface; How to Use This Book
Part 1: Introduction
1. What is giftedness?; 2. Why a book on the gifted learner?; 3. The Gifted Learner Framework; 4. Models of giftedness; 5. Tests for giftedness; 6. History of giftedness
Part 2: Learning characteristics of gifted learners
7. Curiosity and the gifted learner; 8. Problem-solving - relationship with maths and science; 9. Avid readers; 10. Quick learners
Part 3: Creativity
11. Flexible and divergent thinkers; 12. Gifted learners' language usage - spoken and written; 13. Creative talent and imaginative expression; 14. Sense of humour
Part 4: Motivation and leadership
15. Motivation and task commitment; 16. Boredom; 17. Competitiveness; 18. Leadership
Part 5: Self-esteem and emotional development
19. Self-acceptance and gifted learners; 20. Perfectionism and the intense gifted learner; 21. Worry and anxiety
Part 6: Inclusion and curriculum provision
22. Under-achieving gifted learners; 23. The twice-exceptional learner; 24. A differentiated curriculum for gifted learners; 25. Best practice to support giftedness
Part 7: Conclusion
30. Summary; 31. A last word to parents and carers; 32. A last word to teachers and schools

最近チェックした商品