Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of Industry, Innovation and Infrastructure (Family Businesses on a Mission)

個数:

Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of Industry, Innovation and Infrastructure (Family Businesses on a Mission)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781803825762
  • DDC分類 658.045

Full Description

Attaining the 2030 Sustainable Development Goal of Industry, Innovation and Infrastructure focuses on Sustainable Development Goal number nine (SDG9): resilient infrastructure, promoting inclusive and sustainable industrialization and fostering innovation. Examining family businesses in Algeria, Japan, Australia and Germany, each case study presents a unique perspective from their respective countries of how the SDG9 translates into culture and the practice of doing business, providing insights and key takeaways into how family businesses can play a role in advancing innovation, enabling industrialisation and developing robust infrastructure.

The United Nations' (UN) Sustainable Development Goals (SDGs) are 17 Goals pledged by 193 nations in 2015 which would help engender an improved, fairer, and more sustainable world - one in which 'no one is left behind'. The SDGs are a call to action, to develop innovative solutions to the most complex, societal, and environmental global challenges. In Family Businesses on a Mission, series editors Naomi Birdthistle and Rob Hales bring together international case studies to illustrate how family businesses can attain the UN 2030 SDGs.

Accessible to those working in the field beyond academia - such as family business practitioners, family business owners, government and policymakers, members of NGOs, business associations and philanthropic centres - the book series equally appeals to those with a general interest in entrepreneurship and business. 

Contents

Chapter 1. An Introduction to the Sustainable Development Goals; Rob Hales and Naomi Birdthistle

Chapter 2. Family Businesses and their Importance to Worldwide Economies; Naomi Birdthistle and Rob Hales

Chapter 3. Germany: Creativhotel Luise - The First Climate Positive Certified Hotel in Europe; Markus Pillmayer and Nicolai Scherle

Chapter 4. Japan: Ishizaka Sangyo - The Challenge of Turning all Waste into Resources; Kyoko Sasaki

Chapter 5. AUSTRALIA - Wagner Corporation and its Airport: Infrastructure that Opens a Rural Region to the World; Mary Barrett and Ken Moores

Chapter 6. Algeria: Fostering Inclusive Development through Shared Value and Supply chain Innovation; Sofiane Baba, Omar Hemissi, and Amina I. Wazoumi

最近チェックした商品