The Backpacker Tourist : A contemporary perspective (The Tourist Experience)

個数:

The Backpacker Tourist : A contemporary perspective (The Tourist Experience)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781802622560
  • DDC分類 910

Full Description

Previously viewed as a relatively small group of errant travellers rooted in counter-cultural ideas, backpackers have now become a powerful tourist sector of predominantly young travellers, planning and preparing their own trips, and looking for direct cultural contact, novelty and spontaneity all around the globe.

The Backpacker Tourist: A contemporary perspective explores the increasing number of people traveling around the world as backpackers and analyses the great diversification of this demographic and their varied experiences while traveling.

Martins and Costa highlight the conflicting interpretations in the literature on backpackers and the comparative reflexion between Western and the growing number of Eastern backpackers, particularly relating to their travel motivations and the way they experience destinations. The Backpacker Tourist presents new perspectives to researchers of Tourism Studies and the Sociology of Travel, but also to those who looking for a synthetical, contemporary and critical analysis of contemporary backpacker tourists.

Contents

Chapter 1. Introduction: Backpacker Tourism, A Contemporary Overview

Chapter 2. Concepts and Segments of Backpacker Tourists

Chapter 3. Backpackers' Socio-Demographic Characteristics, Travel Organization and The Impact of New Technologies

Chapter 4. Backpackers' Travel Motivations

Chapter 5. Space-Time Perspectives of Backpacker Tourists

Chapter 6. Conclusions: The Future of Backpacker Tourists and Managerial Implications

最近チェックした商品