Beacons of Hope : Lessons we can learn from resilient teachers (2022. XVIII, 242 S. 4 Abb. 229 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Beacons of Hope : Lessons we can learn from resilient teachers (2022. XVIII, 242 S. 4 Abb. 229 mm)

  • ウェブストア価格 ¥13,401(本体¥12,183)
  • PETER LANG(2022発売)
  • 外貨定価 EUR 52.95
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 242pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥13,043(本体¥11,858)
  • PETER LANG(2022発売)
  • 外貨定価 US$ 60.95
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 236pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 242 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800795402

Full Description

Whilst there is a significant and growing body of literature on teacher resilience, there is considerably less literature on why long service career teachers choose to stay in their profession. This book aims to explore, through the personal narratives of four resilient long service teachers, why this might be and it has implications for school leaders, pupil attainment, policy makers, ITE educators and of course, both pre-service and inservice teachers. The book identifies key themes and lessons which emerge from their stories and makes a number of recommendations which may benefit a range of stakeholders, not the least of which are teachers themselves. Throughout this book, which is based on the author's doctoral research, the concept of teacher professional identity emerges as a framework which offers considerable promise to those investigating the resilience of teachers. This book contends that the manifestation of a professional identity, which enables teachers to construct, reconstruct and manage multiple identities over time, will be crucial to teachers' ongoing resilience if they are to continue to function purposefully and effectively, in the future.

Contents

Contents: The author's own story - Towards a definition of 'resilience': A survey of key literature - Teacher professional identity: A paradigm for approaching resilience? - Listening to the voices: Adam's story - Listening to the voices: Jane's story - Listening to the voices: Mike's story - Listening to the voices: Steve's story - A quartet of voices: Further reflections on the stories - Learning from the stories: What lessons can we learn? - Conclusion.

最近チェックした商品