Locating the Self, Welcoming the Other : In British and Irish Art, 1990-2020 (2022. XIV, 388 S. 37 Abb. 229 mm)

個数:

Locating the Self, Welcoming the Other : In British and Irish Art, 1990-2020 (2022. XIV, 388 S. 37 Abb. 229 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 388 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800793934

Full Description

This volume addresses how spatialized identities, belongingness and hospitality are interrogated in British and Irish contemporary art (painting, installation, video, photography, new public art) at a time when economic and political crises tend to encourage individual or exclusive usages of space. It sketches a cartography of encounters encompassing the home, the neighbourhood, the village or city, and the nation. Artists interrogate how intimacy is both facilitated and threatened by spatial devices, how space fashions our perception of gender, social or ethnic identity and activates power relations. They explore the need for a home or a homeland and the various forms exile or placelessness can take. They may also take part in the restoration of the Commons and the constitution of alternative communities. Whether the analyses focus on the private sphere (in urban, suburban or rural contexts), or on shared communal spaces, they ponder the mechanisms of inclusion and exclusion at work in human encounters and shed light on how artistic apparatuses make the tensions between openness to the other and rejection or withdrawal perceptible. The approach, borrowing from art history as well as anthropology, lays emphasis on context, situationality and field work; it proposes to repoliticize relational art and concludes on the dialogical positionality which lies at the core of art.

Contents

Contents: Intimacy from the inside out - Domesticity gone awry: Parodying gender - Transitional objects: Collecting, recollecting, reconnecting - Revisiting rurality - Class-based perspectives: Occupying social and discursive spaces - Stranded souls - Toward utopia: Envisioning the future, restoring the commons - Dialogical positionality.

最近チェックした商品