テクノロジーを活用した語学学習:社会正義から人工知能まで<br>Technology-Mediated Language Teaching : From Social Justice to Artificial Intelligence

個数:

テクノロジーを活用した語学学習:社会正義から人工知能まで
Technology-Mediated Language Teaching : From Social Justice to Artificial Intelligence

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 344 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800419865
  • DDC分類 468.00785

Full Description

This volume offers a rich overview of current research and teaching strategies for the integration of technology into language teaching and learning. It introduces the Planning, Personalization and Implementation (PPI) methodological framework to support educators in engaging with the theoretical foundations and innovative practices that should guide the incorporation of technology into their teaching practices. While Spanish language teaching is used as an example, the recommendations can be applied to any language learning contexts. The 13 chapters address a broad range of themes including accessibility, curriculum design, teacher attitudes, motivation, anxiety and feedback, and offer guidance on using digital tools such as podcasts, gamification and artificial intelligence. Written by an international group of scholars, this book serves as a roadmap for language professionals to effectively incorporate technology into any learning environment, whether face-to-face, hybrid or online.

This book will be available as an open access publication under a CC BY NC ND licence.

Contents

Figures

Tables

Contributors

Javier Muñoz-Basols, Mara Fuertes Gutiérrez and Luis Cerezo: Planning, Personalization, Implementation (PPI): Technology-Mediated Language Teaching

Part 1: Planning Technology Needs

Chapter 1. Melinda Dooly and Anna Comas-Quinn: Access to Technology and Social Justice

Chapter 2. Marta González-Lloret: Curriculum Planning and Development in Virtual Environments

Chapter 3. Inmaculada Gómez Soler and Marta Tecedor: Virtual Teachers' Beliefs, Attitudes and Competence

Chapter 4. Daria Mizza and Fernando Rubio: Effective Technological Practices and Diversity

Part 2: Personalizing Learning and Teaching 

Chapter 5. Luis Cerezo and Íñigo Yanguas: Motivation and Virtual Learning

Chapter 6. Zsuzsanna Bárkányi: Anxiety and Virtual Learning

Chapter 7. Javier Muñoz-Basols and Mara Fuertes Gutiérrez: Interaction in Virtual Learning Environments

Chapter 8. Sonia Bailini: Assessment and Feedback in Virtual Learning Environments

Part 3: Implementing Technology Resources

Chapter 9. Robert Blake, Lillian Jones and Cory Osburn: Hybrid and Online Teaching and the Flipped Classroom

Chapter 10. Carlos Soler Montes and Olga Juan-Lázaro: Digital Language Immersion (DLI) and Virtual Exchanges

Chapter 11. Ana Oskoz: Competences and Language Digitalization: Podcasts and Digital Stories

Chapter 12. Luis Cerezo and Joan-Tomàs Pujolà: Digital Ludic Pedagogies (DLP): Videogames, Minigames, Extended Realities and Robots

Epilogue: New Technology-Mediated Scenarios

Chapter 13. Javier Muñoz-Basols and Mara Fuertes Gutiérrez: Opportunities for Artificial Intelligence (AI) in Language Teaching and Learning

最近チェックした商品