Teacher Agency in Multilingual Pedagogies : Pedagogical Spaces in the Primary School (New Perspectives on Language and Education)

個数:

Teacher Agency in Multilingual Pedagogies : Pedagogical Spaces in the Primary School (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800416079
  • DDC分類 371.829914041

Full Description

Through an ethnographic study that took place in highly diverse primary school classrooms in London and the East of England, UK, this book engages with teachers' perspectives and children's descriptions of their plurilingual experiences, as it explores what constitutes, hinders and potentially facilitates teachers' agency in multilingual pedagogies. The concept of teacher agency offers a powerful lens for critical reflections on the - often monolingual - status quo and on possible transformations in schools, where teachers seek to create pedagogical spaces that acknowledge, engage and promote pupils' plurilingual repertoires. This book develops a nuanced framework for understanding and enhancing teacher agency in multilingual pedagogies. It also encourages teacher educators and policymakers to recognise multilingual pedagogies as an integral part of (primary) school pedagogy and to support the capacity of present and future teachers to build on their professional knowledge and experiences, when normalising multilingual pedagogies in mainstream schools.

Contents

Acknowledgements

Key to Transcripts

Introduction       

Chapter 1. Multilingual Pedagogies and Teacher Agency - Mapping out the Frameworks    

Chapter 2. Researching Teacher Agency: The Study 

Chapter 3. Classrooms in Real Schools: Contexts for Teacher Agency 

Chapter 4. Schools: Contexts for Multilingualism? 

Chapter 5. Between the Monolingual Norm and Superdiverse Voices                     

Chapter 6. Teachers' Perspectives in Busy Multilingual Classrooms                  

Chapter 7. Towards Possibilities of Multilingual Pedagogies                    

Chapter 8. Teacher Agency in Multilingual Pedagogies: No Guarantees

References

Index

最近チェックした商品