マルチリンガル児童におけるマルチモーダル・コミュニケーション<br>Multimodal Communication in Young Multilingual Children : Learning Beyond Words (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

マルチリンガル児童におけるマルチモーダル・コミュニケーション
Multimodal Communication in Young Multilingual Children : Learning Beyond Words (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 172 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800413337
  • DDC分類 420.42957083

Full Description

This book explores young children's language acquisition in multilingual households through an original longitudinal study of the author's own children and interviews with members of other Korean-English families. The study investigates how multilingual children not only acquire multiple languages (verbal communication) but also acquire multiple strategies of non-verbal communication. In the process, it is also revealed that parents learn from children, collaboratively shaping the language of their family together in a manner that is between and beyond languages and cultures. The book explores the different types and frequency of non-verbal behaviours acquired by multilingual children and reveals how multilingual families use a range of multimodal resources to communicate effectively in a way that creates solidarity. The results of this longitudinal study are discussed within the paradigm of translanguaging and provide insight into an underrepresented multilingual population. With accompanying online videos, this book offers rich multimodal family interaction data for students and researchers interested in multilingualism, family language practices, and first and second language acquisition.  

Contents

Figures

Acknowledgements

Notes on Romanisation

Notes on Videos

Preface

Chapter 1. Everyday Talk: Beyond Languages and Cultures

Chapter 2. Linguistic Tapestry of a Multilingual Family

Chapter 3. Learning Together: A Case Study

Chapter 4. Attitudes and Emotions

Chapter 5. Politeness Matters

Chapter 6. Talking with Parents

Chapter 7. Talking with Grandparents, Wider Family, and Carers

Chapter 8. Sibling and Peer Talk

Epilogue: Towards a Culture of Translanguaging

References

Index

最近チェックした商品