Researching and Teaching Speech Acts with Young L2 Learners : Beneath the Linguistic Surface (Early Language Learning in School Contexts)

個数:

Researching and Teaching Speech Acts with Young L2 Learners : Beneath the Linguistic Surface (Early Language Learning in School Contexts)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 314 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800412699
  • DDC分類 372.6521044

Full Description

This book introduces the main concepts of pragmatics as they relate to the young English language learner classroom and research with young second language learners (YLLs). It considers the speech acts which are particularly relevant to YLLs and presents research findings on learners' development of speech act perception and production. It provides pre- and in-service second language (L2) teachers, teacher educators and researchers with an understanding of young learners' pragmatic development and with ideas for research-based approaches and specific classroom activities to help foster speech act development in the YLL classroom. Moving beyond the research methods traditionally employed in L2 pragmatics research, it also demonstrates how participant-centred data elicitation methods can be effective when conducting research with children. This book will appeal to researchers, advanced undergraduate and postgraduate students in applied linguistics and TESOL, as well as pre- and in-service primary school L2 teachers and teacher educators.

Contents

Tables and Figures

Abbreviations

Acknowledgments

Introduction

Part 1: Setting the Scene: L2 Pragmatics, Speech Acts and Young L2 Learners

Chapter 1. Setting the Scene           

Chapter 2. Speech Acts      

Chapter 3. YLLs' Pragmatic Development: Speech Act Production and Perception     

Part 2: Eliciting Pragmatic Data with Young L2 Learners   

Chapter 4. Doing Research with Children   

Chapter 5. Data Elicitation in Pragmatics Research with YLLs

Chapter 6. Developing Data Elicitation Methods in Pragmatics Research with YLLs

Part 3: Teaching Speech Acts in the YLL Classroom

Chapter 7. Teaching L2 Pragmatics to YLLs

Chapter 8. Teaching L2 Pragmatics to YLLs: A Case Study

Conclusion

Appendices

References

Index

最近チェックした商品