Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Second Language Writing Pedagogy : Provoking and Assessing Development (Second Language Acquisition)

個数:
  • 予約

Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Second Language Writing Pedagogy : Provoking and Assessing Development (Second Language Acquisition)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800412484

Full Description

Genre-Based approaches to Second Language Writing Instruction have become a powerful and popular means of assisting second and multilingual writers in learning to engage in professional, pedagogical, and academic genres that are often high-stakes. This book presents a framework for teaching second language and multilingual writing that integrates Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Writing Pedagogy. The authors present three large-scale implementations, within a graduate legal writing context, a cross-disciplinary doctoral research writing context and a graduate mechanical engineering context, and demonstrate how the pedagogical and theoretical framework is interdisciplinary, flexible, and comprehensive. It provides a means of theorizing, researching, teaching and assessing the development of second language writer genre knowledge from nascency through expertise and equips second language writing instructors to empower student writers to be more agentive, aware and strategic in their writing.

Contents

Foreword by James P. Lantolf

Chapter 1. Introduction

Chapter 2. Key Principles and Concepts

Chapter 3. Legal Writing: Context and Pedagogy

Chapter 4. Legal Writing: Findings and Implications

Chapter 5. Graduate Academic Writing: Context, Concepts, and Pedagogy

Chapter 6. Graduate Academic Writing: Findings and Implications

Chapter 7. Engineering Writing: Context and Pedagogy              

Chapter 8. Engineering Writing: Findings and Implications

Chapter 9. Implications and Considerations for other Contexts

最近チェックした商品