概念型言語指導とジャンルにもとづく第二言語作文教育学<br>Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Second Language Writing Pedagogy : Provoking and Assessing Development (Second Language Acquisition)

個数:
  • ポイントキャンペーン

概念型言語指導とジャンルにもとづく第二言語作文教育学
Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Second Language Writing Pedagogy : Provoking and Assessing Development (Second Language Acquisition)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800412484
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Genre-Based approaches to Second Language Writing Instruction have become a powerful and popular means of assisting second and multilingual writers in learning to engage in professional, pedagogical and academic genres that are often high-stakes. This book presents a framework for teaching second language and multilingual writing that integrates Concept-Based Language Instruction and Genre-Based Writing Pedagogy. The authors present three large-scale implementations, within a graduate legal writing context, a cross-disciplinary doctoral research writing context and a graduate mechanical engineering context, and demonstrate how the pedagogical and theoretical framework is interdisciplinary, flexible and comprehensive. It provides a means of theorizing, researching, teaching and assessing the development of second language writer genre knowledge from nascency through expertise and equips second language writing instructors with a theoretical and practical toolkit to empower student writers to be more agentive, aware and strategic in their writing.

Contents

Acknowledgments

James P. Lantolf: Foreword

Chapter 1. Introduction

Chapter 2. Key Principles and Concepts

Chapter 3. Legal Writing: Context and Pedagogy

Chapter 4. Legal Writing: Findings and Implications

Chapter 5. Graduate Academic Writing: Context, Concepts and Pedagogy

Chapter 6. Graduate Academic Writing: Findings and Implications

Chapter 7. Engineering Writing: Context and Pedagogy              

Chapter 8. Engineering Writing: Findings and Implications

Chapter 9. Implications and Considerations for Other Contexts

References

Index

最近チェックした商品