異文化間コミュニケーション能力教授・評価法(第2版)<br>Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence : Revisited (2ND)

個数:

異文化間コミュニケーション能力教授・評価法(第2版)
Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence : Revisited (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781800410244
  • DDC分類 418.0071

Full Description

2nd edition of a classic text that has been used around the world in teacher training.

This revised edition of Michael Byram's classic 1997 book updates the text in light of both recent research and critiques and commentaries on the 1st edition. Beginning from the premise that foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours, the book is an invaluable guide for teachers and curriculum developers, taking them from a definition of Intercultural Communicative Competence through planning for teaching to assessment.

This edition refines the definitions of the five 'savoirs' of intercultural competence, and includes new sections on issues such as moral relativism and human rights, mediation, intercultural citizenship and teachers' ethical responsibilities.

Contents

Foreword

Preface (2020)

Preface (1997)

Introduction

Chapter 1. Defining and Describing Intercultural Communicative Competence

Chapter 2. A Model for Intercultural Communicative Competence

Chapter 3. Objectives for Teaching, Learning and Assessment

Chapter 4. Curriculum Issues

Chapter 5. Assessment

Chapter 6. Conclusion

Appendix - Glastonbury Public Schools Project

References

Index