Ethics of Virtual Reality : Technology and Experience

個数:

Ethics of Virtual Reality : Technology and Experience

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781793651976
  • DDC分類 174.90068

Full Description

In this book, Michael Grabowski draws on established theories of ethics to consider critical questions surrounding the growing adoption of virtual reality (VR) technologies. These questions include who should control and have access to VR, its impact on privacy, its potential for misrepresentation and bias, and how to provide a platform for free expression while mitigating harassment and abuse.

Grabowski examines use cases of other digital technologies, including social media and artificial intelligence, to examine who is helped and harmed by the widespread implementation of VR and how it might transform existing institutions, social relationships, and communication. Finally, Grabowski forecasts the possible futures of VR and what limits, if any, should be placed on representing the real world or imagining new ones. Scholars of media studies, technology studies, communication, and ethics will find this book of particular interest.

Contents

Chapter 1: What is VR?
Chapter 2: Applying Ethics to VR
Chapter 3: Control of VR
Chapter 4: Access to VR
Chapter 5: Privacy in VR
Chapter 6: Misrepresentation and Bias in VR
Chapter 7: Harassment and Abuse in VR
Chapter 8: What Should VR Be?

最近チェックした商品