Authenticity in the Music of Video Games

個数:

Authenticity in the Music of Video Games

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781793627124
  • DDC分類 781.54

Full Description

Authenticity in the Music of Video Games explores the many facets of gamers' relationship to the concept of authenticity. From historical games to hyperrealism to retro gaming, authenticity proves to be a sticky, ever-shifting term. What do gamers believe authenticity to be? How are their expectations structured and manipulated by the soundtrack? Are they conscious of music's impact on their gameplay? And how do their actions as gamers impact the overall interaction of sound with game world and narrative? Stephanie Lind explores three facets of authenticity—accuracy, expectation, and emotion—through the lens of music analysis. Ranging from harmonic analysis, mappings of musical form, to more multimedia approaches to the overall soundtrack and game world, the book takes a theoretical approach as well as links analysis to the practical experience of gamers. Lind shows how specific processes of musical organization help to structure player experience with a focus on games as true multimedia experiences and that all three components of authenticity are inseparable.

Contents

Contents

Chapter 1: Gameworld

Chapter 2: Tropes

Chapter 3: Thematic Representation

Chapter 4: Retro Gaming Experiences

最近チェックした商品