Radical Mainstream : Independent Film, Video and Television in Britain, 1974-90

個数:

Radical Mainstream : Independent Film, Video and Television in Britain, 1974-90

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781789381924
  • DDC分類 791.430941

Full Description

Radical Mainstream examines independent film and video cultures in Britain from the mid-1970s to the late 1980s in the context of struggles against capitalism, patriarchy, racism, colonialism and homophobia, examining relations between counterpublics and social change. The book considers this period in order to examine the capacity for radical discourse to affect dominant cultural media forms, arguing that independent film- and video-makers helped transform television into a vital site of counterpublic discourse.

The end of the twentieth century saw the development of new social models of film and video production and exhibition alongside the formation of new alliances to campaign for changes to social practice, policy and legislature. Radical Mainstream explores the interrelation between public debate, institutions and individuals, arguing that independent film and video in Britain at this time - including activist documentary, currents of counter-cinema, avant-garde film and video art - were largely concerned with creating and circulating counterpublic discourses. The book traces the diversity of the influences on independent film and video, from socialist and liberation movements to popular radical histories and psychoanalytic and Marxist film theory. The account provides a historic backdrop to contemporary documentary and moving image work, and illuminates the heritage of critical thinking within such practices.

 

Contents

Introduction

1. Persuasion, pleasure, counterpublics

2. Counter-history in British independent film and video

3. The Independent Filmmakers' Association (1974-1990)

4. Counter-television: Marc Karlin's For Memory 

5. Bodies, Voices and Counterpublics: Stuart Marshall's Bright Eyes 

Conclusion 

最近チェックした商品