二言語・二文化教育における社会変革のための教師のリーダーシップ<br>Teacher Leadership for Social Change in Bilingual and Bicultural Education (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

二言語・二文化教育における社会変革のための教師のリーダーシップ
Teacher Leadership for Social Change in Bilingual and Bicultural Education (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781788921435
  • DDC分類 371.2009764

Full Description

Leadership takes on a tone of urgency when we are struggling for justice. At the same time, the right to lead - the agency to embrace a leadership identity - can also feel more distant when we are marginalized by the dominant society. For bilingual education teachers working with immigrant communities, the development of critical consciousness, pride in the cultural and linguistic resources of the bilingual community, the vocabulary to name and face marginalization, and a strong professional network are fundamental to their development of professional identities as leaders and advocates. Based on the experiences of 53 Spanish-English bilingual teachers in Central Texas, this book aims to explore, define, and understand bilingual teacher leadership. It merges the themes of leadership, teacher preparation and bilingual education and is essential reading for bilingual or ESL teachers, teacher educators and researchers serving an increasingly transnational/translingual student body.

Contents

Acknowledgements

Chapter 1: Why Bilingual Teacher Leadership?

Chapter 2: Literature Review: Defining Bilingual Teacher Leadership (with Kimberly Strong)

Chapter 3: Developing Teacher Agency and Identity in Bilingual/Bicultural Educational Contexts: Critical Pedagogies for Hope and Transformation

Chapter 4: The Proyecto Maestría Program and the Teachers

Chapter 5: Bilingual Teacher Leaders are Reflexive Practitioners

Chapter 6: Bilingual Teacher Leaders are Cultural/Linguistic Brokers

Chapter 7: Bilingual Teacher Leaders are Collaborators

Chapter 8: Conclusion: Bilingual Teacher Leaders are Advocates and Change Agents

最近チェックした商品