Teacher Preparation in Northern Ireland : History, Policy and Future Directions (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts)

個数:

Teacher Preparation in Northern Ireland : History, Policy and Future Directions (Emerald Studies in Teacher Preparation in National and Global Contexts)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781787546486
  • DDC分類 370.711416

Full Description

The formation of Northern Ireland marked a sharp divergence in policy that had developed throughout the whole of Ireland in the preceding century. Local communal interests helped to drive and shape a unique model of teacher preparation.
Teacher Preparation in Northern Ireland examines teacher education across the first century of Northern Ireland's existence and contextualises this within an account of teacher preparation in pre-partition Ireland. This timely book also looks at the more recent history of the region, with a focus on how infrastructural arrangements have continued to reflect wider divisions in Northern Irish society, whilst also considering how these divisions have been counterbalanced by efforts to bridge the rifts through greater cooperation around both policy and practice. By looking at contemporary developments within the wider historical context, this book will not only be an invaluable text for educationalists, historians and policy makers in Northern Ireland, but also to counterparts internationally and comparative educationalists.

Contents

Chapter 1. Establishing an Education System 1800-1850 Chapter 2. Development Amid Controversy 
Chapter 3. New Beginnings: 1922-1933 
Chapter 4. Consolidation and Further Development: 1933-1970 
Chapter 5. Contraction and Controversy: 1970-1984 
Chapter 6. Contraction and Controversy: 1970-1984 
Chapter 7. Teacher preparation in the early years of the twenty-first century: 2000-2018 
Chapter 8. Future Issues

最近チェックした商品