企業のアカウンタビリティ:非司法的苦情申立メカニズムの役割と影響<br>Corporate Accountability : The Role and Impact of Non-Judicial Grievance Mechanisms

個数:

企業のアカウンタビリティ:非司法的苦情申立メカニズムの役割と影響
Corporate Accountability : The Role and Impact of Non-Judicial Grievance Mechanisms

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 432 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781786431929
  • DDC分類 347.09

Full Description

Whilst many of us would agree that human rights are more important than corporate profits, the reality is often different; such realities as child labour and environmental destruction caused by corporate activities make this patently clear. Recognising that balancing human rights and business interests can be problematic, Corporate Accountability considers the limits of existing complaint mechanisms and examines non-judicial alternatives for conflict resolution.The innovative approach herein compiles both long-standing international expertise and findings based on 25 key interviews from experts and victims. In contrast to the current literature, which tends to provide details on the functioning of the mechanisms, this book delves further to examine the strengths and weaknesses of each mechanism and provides criteria of excellence for non-judicial grievance mechanisms. In doing so, it provides a reality-check for corporate accountability worldwide.

Novel and thought provoking, Corporate Accountability will be a captivating read for academics as well as companies interested in human rights and corporate social responsibility. It will also prove of interest to related state institutions such as development agencies and other relevant ministries such as chambers of commerce, trade unions, NGOs and civil society organisations.

Contents

Contents: PART I: Introduction 1. Introduction and methodology PART II: Grievance Mechanisms 2. International Mechanisms 3. Multi-stakeholder Mechanisms 4. Company Mechanisms PART III: Conclusions 5. Conclusions and criteria of excellencyBibliography Appendices Index

最近チェックした商品