Designing Worlds : National Design Histories in an Age of Globalization (Making Sense of History) (Library Binding)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Designing Worlds : National Design Histories in an Age of Globalization (Making Sense of History) (Library Binding)

  • ウェブストア価格 ¥29,081(本体¥26,438)
  • Berghahn Books(2016/06発売)
  • 外貨定価 US$ 135.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 528pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥29,163(本体¥26,512)
  • Berghahn Books(2016/06発売)
  • 外貨定価 UK£ 99.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 530pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781785331558
  • DDC分類 745.209

Full Description

From consumer products to architecture to advertising to digital technology, design is an undeniably global phenomenon. Yet despite their professed transnational perspective, historical studies of design have all too often succumbed to a bias toward Western, industrialized nations. This diverse but rigorously curated collection recalibrates our understanding of design history, reassessing regional and national cultures while situating them within an international context. Here, contributors from five continents offer nuanced studies that range from South Africa to the Czech Republic, all the while sensitive to the complexities of local variation and the role of nation-states in identity construction.

Contents

List of Illustrations

Introduction: National Design Histories in an Age of Globalization

Grace-Lees-Maffei and Kjetil Fallan

Chapter 1. Designs on/in Africa

Dipti Bhagat

Chapter 2. Does Southern African Design History Exist?

Deirdre Pretorius

Chapter 3. Designing The South African Nation: From Nature To Culture

Jacques Lange and Jeanne van Eeden

Chapter 4. Resisting Global Homogeneity but Craving Global Markets: Kiwiana and Contemporary Design Practice in New Zealand

Claudia Bell

Chapter 5. Creativity within a Geographical-National Framework: From Modern Japanese Design to Pevsner's Art Geography

Ariyuki Kondo

Chapter 6. Imagining the Indian Nation: The Design of Gandhi's Dandi March and Nehru's Republic Day Parade

Suchitra Balasubrahmanyan

Chapter 7. Troubled Geography: Imagining Lebanon in 1960s Tourist Promotion

Zeina Maasri

Chapter 8. Czech Glass or Bohemian Crystal? The Nationality of Design in the Czech Context

Marta Filipová

Chapter 9. The Myth of Danish Design and the Implicit Claims of Labels

Stina Teilmann-Lock

Chapter 10. Altering a Homogenized Heritage: Articulating Heterogeneous Material Cultures in Norway and Sweden

Kjetil Fallan and Christina Zetterlund

Chapter 11. A Special Relationship: The UK-US Transatlantic Domestic Dialogue

Grace Lees-Maffei

Chapter 12. Surveying the Borders: Authenticity in Mexican-American Food Packaging, Imagery and Architecture

Nicolas P. Maffei

Chapter 13. An Empire of One's Own: Individualism and Domestic Built Form in 21st Century Jamaica

Davinia Gregory

Chapter 14. The Quest for Modernity: A Global/National Approach to a History of Design in Latin America

Patricia Lara-Betancourt

Chapter 15. Of Coffee, Nature and Exclusion: Designing Brazilian National Identity at International Exhibitions 1867 & 1904

Livia Rezende

Index

最近チェックした商品