ボリス・グロイス著/フローの時代の芸術<br>In the Flow

個数:

ボリス・グロイス著/フローの時代の芸術
In the Flow

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781784783518
  • DDC分類 701

Full Description

In the early 20th century, art and its institutions came under critique from a new democratic and egalitarian spirit. In an age of secularism and materialism, artworks would be understood as merely things among other things. This meant an attack on the techniques of realism, and the traditional mission of the museum, both designed shield a small class of objects from the entropic fate awaiting everything else-and the development of an approach that Boris Groys calls "direct realism": an art that would not produce objects, but practices that could enter the flow of time to live and die like the rest of us. But for more than a century now, every advance in this direction has been quickly followed by new means of preserving art's distinction.

In this major new work, Groys, one of the world's leading art theorists, charts the paradoxes produced by this tension, which continues to structure the production and reception of new art.

The internet, the latest medium through which artists have attempted to disavow this special status, inverts the most notorious consequence of early modernist developments. If the techniques of mechanical reproduction gave us objects without aura, digital production generates aura without objects, transforming all its materials into vanishing markers of the transitory present.

最近チェックした商品