Queering Post-Black Art : Artists Transforming African-American Identity after Civil Rights

個数:

Queering Post-Black Art : Artists Transforming African-American Identity after Civil Rights

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781784532871
  • DDC分類 700.8996073

Full Description

What impact do sexual politics and queer identities have on the understanding of 'blackness' as a set of visual, cultural and intellectual concerns? In Queering Post-Black Art, Derek Conrad Murray argues that the rise of female, gay and lesbian artists as legitimate African-American creative voices is essential to the development of black art. He considers iconic works by artists including Glenn Ligon, Kehinde Wiley, Mickalene Thomas and Kalup Linzy, which question whether it is possible for blackness to evade its ideologically over-determined cultural legibility. In their own unique, often satirical way, a new generation of contemporary African American artists represent the ever-evolving sexual and gender politics that have come to define the highly controversial notion of 'post-black' art. First coined in 2001, the term 'post-black' resonated because it articulated the frustrations of young African-American artists around notions of identity and belonging that they perceived to be stifling, reductive and exclusionary. Since then, these artists have begun to conceive an idea of blackness that is beyond marginalization and sexual discrimination.

最近チェックした商品