専門英語教育における語学と学科的知識の統合:法曹の事例研究<br>Connecting Language and Disciplinary Knowledge in English for Specific Purposes : Case Studies in Law (New Perspectives on Language and Education)

個数:

専門英語教育における語学と学科的知識の統合:法曹の事例研究
Connecting Language and Disciplinary Knowledge in English for Specific Purposes : Case Studies in Law (New Perspectives on Language and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783098507
  • DDC分類 428.2402434

Full Description

How are language and disciplinary knowledge connected in the English for Legal Purposes (ELP) classroom, and how far should ELP practitioners go in supporting students' acquisition of the conceptual frameworks that shape the genres they are learning? This book presents a pedagogical model for incorporating these conceptual frameworks into disciplinary language instruction and follows four focal participants as they learn to read and write new genres in a second language and disciplinary culture. By examining not just students' written texts, but also their reading practices and interactions in class and in tutoring sessions, the book traces the ways in which disciplinary knowledge and language interact as students develop academic literacy in a new disciplinary community. Throughout the book, the discipline of law is used as a lens for examining broader connections between language, culture and disciplinary knowledge, and their relevance for English for Specific Purposes and writing in the disciplines.

Contents

Acknowledgements

Transcription Conventions

1. Introduction

Part 1: Language, Literacy, and Disciplinary Knowledge

2. Second Language Legal Literacy

3. Linking Language and Concepts through Pedagogy

Part 2: Case Studies

4. Hong: Legal Concepts Mediating Language Use

5. Weixin: Understanding Precedent but Struggling with Language

6. Bader: Negotiating Genre to Express a Common Law Argument

7. Alima: Distinguishing Discourse Proficiency from 'Professional Vision'

Part 3: Addressing Connections between Language and Disciplinary Knowledge

8. Implications for Research and Teaching

Conclusion

Epilogue

References

Index

最近チェックした商品