日本における英語教師の経験:専門職能力開発と反省的実践<br>Reflective Practice as Professional Development : Experiences of Teachers of English in Japan (New Perspectives on Language and Education)

個数:

日本における英語教師の経験:専門職能力開発と反省的実践
Reflective Practice as Professional Development : Experiences of Teachers of English in Japan (New Perspectives on Language and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783096978
  • DDC分類 428.0071052

Full Description

This book presents a researcher's work on reflective practice with a group of high school teachers of English in Japan. Beginning with a series of uncomfortable teacher training sessions delivered to unwilling participants, the book charts the author's development of new methods of engaging her participants and making use of their own experiences and knowledge. Both an in-depth examination of reflective practice in the context of Japanese cultural conventions and a narrative account of the researcher's reflexivity in her engagement with the study, the book introduces the concept of 'the reflective continuum' - a non-linear journey that mirrors the way reflection develops in unpredictable and individual ways.

Contents

Chapter 1: Introduction and Preface: Embarking of the Journey of Reflective Practice

Chapter 2: Designing a Better Way to Learn about Teachers and Professional Development

Chapter 3: Situating My Study: Reflective Practice in the Japanese Context

Chapter 4: The Reflective Continuum

Chapter 5: Reflective Practice and the Consolidation of Professional Identity: Cases of the Novice Teachers

Chapter 6: Reflective Practice and the Consolidation of Professional Identity: Cases of the Experienced Teachers

Chapter 7: Participants Awareness and Understanding: Exploring Teacher Cognition

Chapter 8: The Reflective Interventions: Creating a Space for Expression

Chapter 9: Implications for Professional Development Opportunities for Japanese Teachers

最近チェックした商品