中国語の第二言語習得<br>Studies in Second Language Acquisition of Chinese (Second Language Acquisition)

個数:

中国語の第二言語習得
Studies in Second Language Acquisition of Chinese (Second Language Acquisition)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 168 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781783092086
  • DDC分類 401.93

Full Description

Interest in learning Chinese as an additional language has soared worldwide over the last ten years. Yet little is known about the learning process, and much less about what pedagogical strategies might facilitate or, otherwise, hinder it. This book thus aims to further understanding of the acquisition of Chinese as a foreign or second language. It brings together six independent studies which explore aspects of learning Chinese as an additional language across the domains of morphosyntax, pragmatics, cognitive capacity, interactional learning, and instructed learning via a variety of conceptual frameworks and methodological strategies. These studies, as well as the suggestions for future research, will be of great interest to second language acquisition researchers, graduate students and second language teachers of Chinese, as well as to curriculum developers and materials writers.

Contents

ZhaoHong Han: Preface 

1. Shu-Ling Wu: Learning to Describe Motion Events in L2 Chinese Narratives 

2. Xiaohong Wen: Pragmatic Development of Request in English-Speaking Learners of Chinese 

3. Li Jin: Peer Interaction in a Study-Abroad Program 

4. ZhaoHong Han and Joo-oeck Maeng: Task-Based Learning of Chinese in a Study-Abroad Context: Learners' Perceptions 

5. Shaofeng Li: The Relationship between the Effectiveness of Recasts and Working Memory in the Learning of Different Linguistic Structures 

6. Yongan Wu: The Effect of Mixed-Sensory Presentation on Retaining Graphic Features of Chinese Characters 

ZhaoHong Han: Epilogue: Bringing it All Together: Where Are We? 

Index 

最近チェックした商品