不純なる映画:メディアと文化を越境する映画へのアプローチ<br>Impure Cinema : Intermedial and Intercultural Approaches to Film (World Cinema)

個数:

不純なる映画:メディアと文化を越境する映画へのアプローチ
Impure Cinema : Intermedial and Intercultural Approaches to Film (World Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781780765112
  • DDC分類 791.4301

Full Description

Andre Bazin's famous article, 'Pour un cinema impur: defense de l'adaptation', was first translated into English simply as 'In Defence of Mixed Cinema', probably to avoid any uncomfortable sexual or racial resonances the word 'impure' might have. 'Impure Cinema' goes back to Bazin's original title precisely for its defence of impurity, applying it on the one hand to cinema's interbreeding with other arts and on the other to its ability to convey and promote cultural diversity. In contemporary progressive film criticism, ideas of purity, essence and origin have been superseded by favourable approaches to 'hybridization', 'transnationalism', 'multiculturalism' and cross-fertilizations of all sorts. 'Impure Cinema' builds on this idea in novel and exciting ways, as it draws on cinema's combination of intermedial and intercultural aspects as a means to bridge the divide between studies of aesthetics and culture. Film is revealed here as the location par excellence of media encounters, mutual questioning and self-dissolution into post-medium experiments.
Most importantly, the book argues, film's intermedial relations can only be properly understood if their cultural determinants are taken into account. Scholars and students of film, cinephiles and students of the arts will discover here unexpected connections across many artistic practices.

Contents

Illustrations
Contributors
Acknowledgements
Introduction

Part I: The History and Politics of Impurity

Part II: Intertextual and Intercultural Dialogues

Part III: Literary Impurities

Part IV: Border Crossing Films

Part V: Post Medium Films

Index

最近チェックした商品