Tiwi Textiles : Design, Making, Process

個数:
  • ポイントキャンペーン

Tiwi Textiles : Design, Making, Process

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 360 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781743328637
  • DDC分類 746.0994

Full Description

Tiwi Textiles: Design, Making, Process tells the story of the innovative Tiwi Design centre on Bathurst Island in northern Australia, dedicated to the production of hand-printed fabrics featuring Indigenous designs, from the 1970s to today. Written by early art coordinator Diana Wood Conroy with oral testimony from senior Tiwi artist Bede Tungutalum, who established Tiwi Design in 1969 with fellow designer Giovanni Tipungwuti, the book traces the beginnings of the centre, and its subsequent place in the Tiwi community and Australian Indigenous culture more broadly. Bringing together many voices and images, especially those of little-known older artists of Paru and Wurrumiyanga (formerly Nguiu) on the Tiwi Islands and from the Indigenous literature, Tiwi Textiles features profiles of Tiwi artists, accounts of the development of new design processes, insights into Tiwi culture and language, and personal reflections on the significance of Tiwi Design, which is still proudly operating today.

Contents

List of figures
Foreword: Bede Tungutalum; Nicholas Thomas
Acknowledgements
Author note: Diana Wood Conroy
Prologue
Glossary
Introduction to Tiwi Design

Chapter 1: Context and beginnings
Chapter 2: Early development of Tiwi Design
Chapter 3: Repeating patterns
Chapter 4: Regimes of value
Chapter 5: Art of Paru
Chapter 6: Approaching pattern in Tiwi Design and Paru

Conclusion
Afterword: Diana Wood Conroy
References
Index
Appendix