Literacy in 3D : An Integrated Perspective in Theory and Practice

個数:

Literacy in 3D : An Integrated Perspective in Theory and Practice

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781742860381
  • DDC分類 372.6

Full Description

Literacy in 3D brings together an authoritative collection of essays by academics, policy makers and educators from across Australia, each drawing on Bill Green's influential '3D' model of literacy, pedagogy and practice.

In section one Bill Green and Catherine Beavis focus on the three dimensional model itself, its 'subject-specific' origins and the implications and challenges for literacy education in schools. They explore how the model has evolved since inception in 1988, to address a range of contexts and requirements in research, teacher education and schooling.

Section two comprises accounts by theorists and practitioners of their actual work utilising the model, importantly articulating what it has enabled them to do. This includes adaptation and application across a range of subjects and contexts, traversing drama, media, ICT, school literacy, ESL and tertiary education online.

The final section provides a focused reflection on these iterations of the model and considers future possibilities and developments.

Literacy in 3D presents as a core framework for curriculum and pedagogy design, within the New Literacy Studies tradition. An up-to-date account of a long-established, overtly dynamic model, this important volume explores and engages with its integrated perspectives to emphasise contemporary cultural, critical and operational literacy dimensions. It is the quintessential resource for all literacy educators, researchers and practitioners, including teacher educators and those working in policy at various levels.

最近チェックした商品