Game Boy Coding Adventure : Learn Assembly and Master the Original 8-Bit Handheld

個数:
電子版価格
¥6,450
  • 電子版あり

Game Boy Coding Adventure : Learn Assembly and Master the Original 8-Bit Handheld

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 400 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781718503908
  • DDC分類 794.8

Full Description

The Game Boy is an iconic handheld console and a remarkable piece of gaming history. Programming the Game Boy is rewarding but can be challenging especially to newcomers. Game Boy Coding Adventure gives readers an organized, hands-on explanation of the hardware, covering everything from the very basics to advanced topics. This book doesn't assume any prior knowledge of assembly language or the Game Boy hardware. Whether you want to create games or applications, are interested in ROM hacking, or are looking for a fun way to level up your engineering skills, this book will give you a strong understanding of the hardware and the programming techniques to leverage it properly.

Contents

Foreword
Acknowledgments
Introduction

Part I: Getting Started
Chapter 1: Game Boy Fundamentals
Chapter 2: Assembly Language Basics
Chapter 3: The Game Boy Toolchain
Chapter 4: The Sample Assembly Code Template

Part II: Essential DMG Programming
Chapter 5: Graphics Overview
Chapter 6: Graphics Asset Management
Chapter 7: High-Level Features
Chapter 8: The Joypad
Chapter 9: Audio

Part III: Advanced Game Boy Programming
Chapter 10: The Counter and Timer
Chapter 11: Serial Communication
Chapter 12: Advanced Graphics
Chapter 13: Memory Bank Controllers
Chapter 14: Interrupts
Chapter 15: Programming and Debugging Tricks

Part IV: Beyond the Game Boy
Chapter 16: Game Boy Color
Chapter 17: Game Boy Printer
Chapter 18: Super Game Boy
Chapter 19: Going Further

Appendix A: Instructions
Appendix B: Opcodes
Index

最近チェックした商品