Playhouse to Powerhouse : Locating Black Power Women and Their Movement in the Black Theater

個数:

Playhouse to Powerhouse : Locating Black Power Women and Their Movement in the Black Theater

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 218 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781682262771
  • DDC分類 792.08996073

Full Description

The rise of Black cultural nationalism in the 1960s came with resounding promises of assertive new methods to achieve Black liberation in America, especially through art. Nowhere were these efforts more impactful or lasting than in the Black theatres founded or led by Black women between 1960 and 1990. Prior to the 1960s, most Black theatre was barred from mainstream white venues, limiting public access, Black artistic and economic opportunity, and cultural ownership. Playhouse to Powerhouse: Locating Black Power Women and Their Movement in the Black Theatre examines the revolutionaries who brought about this change, merging arts and entrepreneurship to embed theatres in Black communities from California to New York to Texas.

In Playhouse to Powerhouse, Kerry L. Goldmann explores the Black theatre movement through the lens of three significant women-led theatres that are still in operation today: Nora Vaughn's Black Repertory Group in Berkeley, Barbara Ann Teer's National Black Theatre in Harlem, and George Hawkins and Eileen Morris's Ensemble Theatre in Houston. Goldmann concludes with a discussion of the current moment, examining contemporary obstacles such as gentrification, the co-opting of Black theatres, and the impact of COVID-19.

This remarkable work sheds light on the foundational role that Vaughn, Teer, and Morris played in the Black cultural revolution of the mid- to late twentieth century, securing theatre houses that thrived in multiple capacities as sites for revolution organizing, revenue generation for communal uplift, and unapologetic Black cultural representation.

最近チェックした商品