Foundations of Stated Preference Elicitation : Consumer Behavior and Choice-based Conjoint Analysis (Foundations and Trends® in Econometrics)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Foundations of Stated Preference Elicitation : Consumer Behavior and Choice-based Conjoint Analysis (Foundations and Trends® in Econometrics)

  • ウェブストア価格 ¥22,792(本体¥20,720)
  • now publishers Inc(2019/01発売)
  • 外貨定価 UK£ 77.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,035pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781680835267

Full Description

Foundations of Stated Preferences Elicitation provides the reader with stated preference data collection methods, discrete choice models, and statistical analysis tools that can be used to forecast demand and assess welfare impacts for new or modified products or services in real markets, and summarize the conditions under which the reliability of these methods has been demonstrated or can be tested. One focus is the collection of preference and related data from consumer responses in hypothetical choice experiments, particularly conjoint analysis methods that have proven useful in market research. Another is the economic theory and statistical analysis of choice behavior, revealed or stated, and an economic framework for forecasting market demand and measuring consumer welfare. The treatment is informed by and benefits from experiments on perceptions and decision-making behavior in cognitive science and behavioral economics, and includes methods that can accommodate features of consumer choice that impact forecast reliability such as anchoring, adaptation to the status quo, and sensitivity to context. However, the authors' emphasis is on forecasting tools developed from traditional economic consumer theory and does not touch on the implications of behavioral consumer theory for demand forecasting.

Contents

Preface
1. Some History of Stated Preference Elicitation
2. Choice-Based Conjoint (CBC) Analysis
3. Choice Behavior
4. Choice Model Estimation and Forecasting with CBC Data
5. Maximum Simulated Likelihood (MSL) Analysis of CBC Data
6. Hierarchical Bayes Estimation
7. An Empirical CBC Study Using MSL and HB Methods
8. An Application with Inter and Intra-consumer Heterogeneity
9. Policy Analysis
10. Conclusions
Appendix
Acknowledgements
References

最近チェックした商品