Primary Language Impact on Second Language and Literacy Learning : Linguistically Responsive Strategies for Classroom Teachers

個数:

Primary Language Impact on Second Language and Literacy Learning : Linguistically Responsive Strategies for Classroom Teachers

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781666907131

Full Description

Primary Language Impact on Second Language and Literacy Learning: Linguistically Responsive Strategies for Classroom Teachers provides educators with foundational knowledge on how students' native languages influence their learning of English language and literacy. Linguistically diverse students increasingly populate current classrooms, and it is important for educators to have general linguistic and cross-linguistic knowledge to provide students with equitable access to the language and content of school. By discussing English language learners' (ELLs) primary language norms, positive and negative transfer, and culturally sustaining resources, this book helps educators understand how to support ELLs' use of
their primary language as an asset when engaging in English language and literacy learning experiences.

Contents

Preface
Acknowledgements
Introduction by Bogum Yoon and Kristen L. Pratt
Chapter 1: Theoretical Perspectives: English Language Learners' L1 Impact on L2 Development by Kristen L. Pratt and Bogum Yoon
Chapter 2: Spanish Support within Linguistically Responsive Instruction for Latino/a/x English Language Learners by Kristen L. Pratt, Gabriela Tellez-Osorno, and Maria José Solis
Chapter 3: Korean Students' First Language Impact on English Language and Literacy Learning by Kwangok Song and Jieun Kiaer
Chapter 4: Supporting Russian-Speaking English Language Learners by Lyudmyla Ivanyuk
Chapter 5: Cross-Linguistic Perspectives between Mandarin Chinese and English by Xia Chao
Chapter 6: An Overview of Vietnamese for Teachers of English Language Learners by Hanh thi Nguyen, Huy Phung, and Hoan Nguyen
Chapter 7: First Language Impact: Bengali by Yvonne Pratt-Johnson and Medha Bhattacharyya
Chapter 8: Arabic Language's Impact on English Language Learners' Literacy Development: Implications for Educators by A

最近チェックした商品