Rules of the Road for Nonprofit Leaders : Using the Law to Achieve Your Mission (Georgetown Studies in Philanthropy, Nonprofits, and Nongovernmental Organizations)

個数:

Rules of the Road for Nonprofit Leaders : Using the Law to Achieve Your Mission (Georgetown Studies in Philanthropy, Nonprofits, and Nongovernmental Organizations)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781647126025
  • DDC分類 346.73064

Full Description

A comprehensive and readily accessible guide to help nonprofit leaders use the law to advance their missions

Rules of the Road for Nonprofit Leaders offers a translation of the convoluted nonprofit legal framework into terms that nonprofit leaders without a law degree can understand. Schmidt provides a lens through which nonprofit leaders can see how these laws can help them pursue their missions and be responsive to the changing needs of the nonprofit sector and of society.

This book shows nonprofit leaders, board members, and volunteers how nonprofit law relates to all aspects of nonprofit management.

Contents

Chapter One: Introduction
Chapter Two: Keep the Mission Front and Center
Chapter Three: Govern Wisely
Chapter Four: Fill the Coffers
Chapter Five: Go into Business?
Chapter Six: Treat Your Stakeholders Well (Just Not Too Well)
Chapter Seven: Advocate for Your Cause
Chapter Eight: Complete the Paperwork
Chapter Nine: Know How to Change Course
Chapter Ten: A Constructive Way Forward
Notes
Index
About the Author

最近チェックした商品