Al-'Arabiyya : Journal of the American Association of Teachers of Arabic, Volume 57, Volume 57

個数:

Al-'Arabiyya : Journal of the American Association of Teachers of Arabic, Volume 57, Volume 57

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 182 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781647125349
  • DDC分類 492.780071

Full Description

Al-'Arabiyya is the annual journal of the American Society for Teachers of Arabic. It includes scholarly articles that advance the study, research, and teaching of Arabic language, linguistics, literature, and pedagogy. The articles published in Volume 57 of Al-'Arabiyya contribute to timely topics in their own respective fields within Arabic language. This volume also includes reviews of books whose contents and scope cover a range of topics.

Contents

Editor's Note

Articles
Exploring Undergraduate Students' Preferences for Oral Corrective Feedback in Arabic as a Foreign Language
Hezi Brosh

Heritage Learners of Arabic: Orientations, Perceptions, and Attitudes toward Learning a Second Arabic Dialect
Kamilia Rahmouni and Elsayed Issa

James Sanua (Ya'qūb b. Rafa'īl Sanū') as Language Teacher
Rachel Mairs

Foreign Language Anxiety in a Multilingual Context: Speaking Anxiety Experienced by Non-Arabic-Speaking Muslims during Umrah Season in Makkah, Saudi Arabia
Rashidah Albaqami

The Debate on Language Policy and Planning in Morocco: Examining Attitudes Toward Foreign Language-Based Instruction of Science
Adam Ziad and Brahim Chakrani

At-Tā'ān of the Present Tense Verb Patterns tatafa''alu, tatafā'alu, and tatafa'lalu in Initial Position and Whether Either One Is Retained or Omitted: A Statistical Study Covering the First Half of the Period of Reliable Grammaticality Judgments
Mohammad Alhroot

Book Review
The Routledge Handbook of Arabic Second Language Acquisition. Mohammad T. Alhawary, Editor.
Reviewed by Rachel Hayes-Harb

Contributors
Submission Guidelines

最近チェックした商品