Magdalena Suarez Frimkess: The Finest Disregard

個数:

Magdalena Suarez Frimkess: The Finest Disregard

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781636810645
  • DDC分類 738.074

Full Description

Frimkess' sculptural ceramics draw from an eclectic repertoire of cartoons and masterworks

This book presents the work of Venezuelan artist Magdalena Suarez Frimkess (born 1929) and features a selection of her works from the '70s to the present, including utilitarian objects, decorative figures and tiles. Her pieces are imbued with an equal sense of humor and dread. Their fragility and precarity increase the expressive power of these funny, outrageous, grotesque objects, which often seem as though they might collapse before our eyes at any moment. In her studio, one is likely to encounter figurines inspired by Japanese horses or vintage American cartoons; vases ornamented with patterns from the ancient Americas; and tiles, plates and cups decorated with flowers or scenes from her life in Venice. A trio of characters recur throughout her oeuvre: a distressed Olive Oyl, an oblivious Minnie Mouse and the savvy Condorito—a Chilean cartoon from the '50s that is still very popular in Latin America. Frimkess affirms the wisdom of these cartoons; in her eyes, they are philosophers.

最近チェックした商品