Effective Lecturing : Communicating and presenting subject content (2025. XX, 184 S. 66 Abb. 229 mm)

個数:

Effective Lecturing : Communicating and presenting subject content (2025. XX, 184 S. 66 Abb. 229 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9781636679327

Full Description

Knowledge exchange is a unique cultural and cognitive ability of humans, enabling cooperative action, expanding knowledge through shared experience. Andreas Rupp takes us through the basics of communication and provides examples for educators of effective lecturing skills and interactive approaches to help students better absorb, process, and retain information.

Effective Lecturing discusses methods such as small group work, the case study method, and controlled group discussions as ways to make lectures interactive and thus improve motivation and retention performance.

Finally, the author presents his "Interactive and adaptive teaching of subject content" training program, which combines teaching and learning methods to consider and mitigate for the myriad and varied abilities and skill levels of learners across our classrooms and lecture halls.

Contents

List of figures - List of tables - Conceptual framework for the communication of knowledge and culture - Planning and contextual factors for the preparation of a lecture - Behavioral dimensions in imparting knowledge - Behavioral dimension: Clarity - Behavioral dimension: Motivation and interest - Behavioral dimension: Social learning climate and social atmosphere - Non- verbal behavior - Visualizations - Teaching subject content through cooperative learning - Conceptual framework for interactive and adaptive teaching of subject content - The training concept - Effectiveness and appropriateness in the acquisition of behaviors and skills - The selection of behavioral dimensions - The contents of the training program - Results of the training program - Bibliography - Index.

最近チェックした商品