Freaks in Late Modernist American Culture : Nathanael West, Djuna Barnes, Tod Browning, and Carson McCullers (Modern American Literature 75) (2024. VIII, 212 S. 225 mm)

個数:

Freaks in Late Modernist American Culture : Nathanael West, Djuna Barnes, Tod Browning, and Carson McCullers (Modern American Literature 75) (2024. VIII, 212 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781636675909

Full Description

This updated, new edition of this book explores the emergence of what the author terms "late modernist freakish aesthetics"- a creative fusion of "high" and "low" themes and forms in relation to distorted bodies. Literary and cinematic texts about "freaks" by Nathanael West, Djuna Barnes, Tod Browning, and Carson McCullers subvert and reinvent modern progress narratives in order to challenge high modernist literary and social ideologies. These works are marked by an acceptance of the dysteleology, anarchy, and degeneration that racist discourses of the late nineteenth and early twentieth centuries associated with racial and ethnic outsiders, particularly Jews. In a period of American culture beset with increasing pressures for social and political conformity and with the threat of fascism from Europe, these late modernist narratives about "freaks" defy oppressive norms and values as they search for an anarchic and transformational creativity.

Contents

Acknowledgments - Introduction - Degeneration, Anti- Semitism, and the Enfreakment of Modernism - Nathanael West's Aspiring Freakish Flâneurs - "Well of Course, I Used to Be Absolutely Gorgeous, Dear": The Female Interviewer as Subject/ Object in Djuna Barnes's Journalism - Heredity, Transvestism, and the Limits of Self- Fashioning in Nightwood - Horror, Melodrama, and Mutable Masculine Identity in Tod Browning's Films - ''This Thing I Long For I Know Not What": Carson McCullers and the Melodrama of the Domesticated Freak - Conclusion: Deviance, Defiance, and the Problem of "Weirdness" - Afterword: The Freakish Flâneur Reconsidered - Bibliography - Index.

最近チェックした商品