Itinerant Curriculum Theory : Decolonial Praxes, Theories, and Histories (2023. XII, 374 S. 225 mm)

個数:

Itinerant Curriculum Theory : Decolonial Praxes, Theories, and Histories (2023. XII, 374 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 374 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781636673530

Full Description

This edited volume provides a compendium of recent work on critical curricularpedagogical praxes via itinerant curriculum theory (ICT). Overall, this volume advances ICT as a transnational-local way of doing critical curricular-pedagogical praxes, up-from-below, within bioregions. For those interested in doing critical pedagogy from an historicized, transnational, yet local perspective, this book is indispensable.

Contents

Acknowledgments - James C. Jupp: Introduction - Dinny Risri Aletheiani: Nutmeg Curriculum - Raúl Garza/Gricelda Eufracio/James C. Jupp: Resistant Traditions of the Rio Grande Valley, Aztlán - Elizabeth Janson/Carmelia Motta Silva: Itinerant Curriculum Theory: Navigating the Waters of Power, Identity, and Classroom Praxis - Maria Alfredo Moreira: "And the Linguistic Minorities Suffer What They Must?": A Review of Conflicts in Curriculum Theory Through the Lenses of Language Teacher Education - Todd Alan Price: Welcome to the New Taylorism! Teacher Education Meets Itinerant Curriculum Theory - Elizabeth Janson/Roger Venturini/Dwayne Huebner: A Dialogue with Dwayne Huebner: Rethinking the Ways of Knowing, Being, and Speaking within and about Schools - Gabriel Vega Torres/Alma Karina García Torres/Dafne Reyes Jurado/James C. Jupp (Trans.): Territorializing-Deterritorializing: The Tireless Path of Becoming Less Incomplete - Maria Luiza Süssekind: Against Epistemological Fascism: The (Self) Critique of the Criticals—A Reading of Paraskeva's Itinerant Curriculum Theory - Ines B. Oliveira: Itinerant Curriculum Theory Against Epistemicides: A Dialogue between the Thinking of Santos and Paraskeva - João M. Paraskeva: Itinerant Curriculum Theory Revisited on a Non-Theoricide towards the Canonicide: Addressing the "Curriculum Involution" - Adriana Puiggrós/James C. Jupp (Translator)/Raúl Olmo Bailón (Translator): Selection of From Simón Rodríguez to Paulo Freire: Education towards the Integration of Iberoamerica - James C. Jupp/Micaela Gonzalez Delgado/Freyca Calderón Berumen/Caroline Hesse: Decolonial-Hispanophone Curriculum: A Preliminary Sketch and an Invitation to a South-South Dialogue - Jairo Fúnez-Flores: The Longue Durée of the Geopolitics of Curriculum - Rosa Vázquez-Recio: A Deterritorialized Critical Pedagogy for Social and Cognitive Justice towards an Itinerant Curriculum Theory: An Outlook from Spain - William H. Schubert: Growing Curriculum Studies: Contributions of João M. Paraskeva.

最近チェックした商品