Prophets, Publicists, and Parasites : Antebellum Print Culture and the Rise of the Critic

個数:

Prophets, Publicists, and Parasites : Antebellum Print Culture and the Rise of the Critic

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781625344526
  • DDC分類 810.9003

Full Description

Print culture expanded significantly in the nineteenth century due to new print technologies and more efficient distribution methods, providing literary critics, who were alternately celebrated and reviled, with an ever-increasing number of venues to publish their work. Adam Gordon embraces the multiplicity of critique in the period from 1830 to 1860 by exploring the critical forms that emerged. Prophets, Publicists, and Parasites is organized around these sometimes chaotic and often generative forms and their most famous practitioners: Edgar Allan Poe and the magazine review; Ralph Waldo Emerson and the quarterly essay; Rufus Wilmot Griswold and the literary anthology; Margaret Fuller and the newspaper book review; and Frederick Douglass's editorial repurposing of criticism from other sources. Revealing the many and frequently competing uses of criticism beyond evaluation and aesthetics, this insightful study offers a new vision of antebellum criticism, a new model of critical history, and a powerful argument for the centrality of literary criticism to modern life.

最近チェックした商品