Future Curricular Trends in School Algebra and Geometry : Proceedings of a Conference (Research in Mathematics Education)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Future Curricular Trends in School Algebra and Geometry : Proceedings of a Conference (Research in Mathematics Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 346 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781617350078
  • DDC分類 510.71

Full Description

This volume contains papers from the Second International Curriculum Conference sponsored by the Center for the Study of Mathematics Curriculum (CSMC). The intended audience includes policy makers, curriculum developers, researchers, teachers, teacher trainers, and anyone else interested in school mathematics curricula.

Contents

Preface.

Chapter 1. Introduction.

Chapter 2. Early Algebraic Thinking: The Case of Equivalence in an Early Algebraic Context; Elizabeth Warren.

Chapter 3. A Brief Essay on the Need to Consider the Superficial Aspects of Learning Algebra; Romulo Lins.

Chapter 4. Early Algebra; Maria Blanton.

Chapter 5. A Davydov Approach to Early Mathematics; Barbara J. Dougherty.

Chapter 6. Technology and the Yin and Yang of Teaching and Learning Mathematics; Bernhard Kutzler.

Chapter 7. CAS and the Future of the Algebra Curriculum; Kaye Stacey.

Chapter 8. Algebra in the Age of CAS: Implications for the High School Curriculum Examples from the CME Project; Al Cuoco.

Chapter 9. A Perspective on the Future of Computer Algebra Systems in School Algebra; M. Kathleen Heid.

Chapter 10. Three-Dimensional Citizens Do Not Deserve a Flatlanders' Education: Curriculum and 3-D Geometry; Claudi Alsina.

Chapter 11. Manipulating 3-D Objects in a Computer Environment; Jean-Marie Laborde.

Chapter 12. Algebra and Geometry, from Two to Three Dimensions; Thomas F. Banchoff.

Chapter 13. Thoughts on Elementary Students' Reasoning About 2-D Arrays of Cubes and Polyhedra; Michael T. Battista.

Chapter 14. Linking Geometry and Algebra in the School Mathematics Curriculum; Keith Jones.

Chapter 15. Linking Geometry and Algebra Through Dynamic and Interactive Geometry; Colette Laborde.

Chapter 16. Linking Algebra and Geometry: The Dynamic Geometry Perspective; Nicholas Jackw.

Chapter 17. Linking Algebra and Geometry in the Interactive Mathematics Program; Diane Resek.

Chapter 18. Making Future Trends Realities in U.S. Classrooms; Diane J. Briars.

Chapter 19. Tools, Technologies, and Trajectories; Douglas H. Clements.

Chapter 20. Future Trends in School Algebra and Geometry: Reflections on the Vision of Experts; James Fey.

Chapter 21. Thoughts from a Classroom Teacher; Jim Mamer.

Chapter 22. Restoring and Balancing; William McCallum.

Chapter 23. Insights into Dynamic Mathematical Learning Environments; Sarah J. Hicks, Melissa D. McNaught, and J. Matt Switzer.

Chapter 24. Instrumental Genesis and Future Research in School Algebra and Geometry; Daniel J. Ross.

Chapter 25. Closing Remarks; Zalman Usiskin.

Conference Program and Biographies of Presenters.

最近チェックした商品