New Literacy Narratives from an Urban University : Analyzing Stories about Reading, Writing and Changing Technologies (New Directions in Computers and Composition)

個数:

New Literacy Narratives from an Urban University : Analyzing Stories about Reading, Writing and Changing Technologies (New Directions in Computers and Composition)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 364 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781612891187
  • DDC分類 302.22440285

Full Description

New Literacy Narratives is written for teachers, researchers, and students at all levels of experience. It begins with a review of theory and methods from new literacy studies, narrative analysis, oral history, and life course development. This opening discussion provides background and examples for designing participatory projects, conducting interviews, creating transcripts, and using reflective, narrative analysis as an interpretive tool.

The five literacy narratives at the book's centre are co-authored by undergraduate researchers, and they showcase the kind of findings participatory studies can produce. Each chapter illustrates a different approach to narrative analysis, and builds a theoretical story to interpret relationships between story structures and literate identities by: presenting a set of stories to focus the chapter; identifying story forms that affect relationships to literacy; and accounting for relationships among literate identities, cultural ecologies, and storytelling. The book's concluding section reviews findings from co-authors' literacy narratives, and suggests new directions for classroom learning and literacy research.

最近チェックした商品