Interpretive Discussion : Engaging Students in Text-Based Conversations

個数:

Interpretive Discussion : Engaging Students in Text-Based Conversations

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781612506456
  • DDC分類 428.43

Full Description

In the era of the Common Core, teachers in all subject areas and grade levels are seeking ways to help students engage with and reflect on the meaning of texts. In Interpretive Discussion, Sophie Haroutunian-Gordon guides teachers through a carefully refined process for preparing, leading, and reflecting on these powerful conversations and discusses the skills and habits of mind that underlie this approach. Using detailed case studies, she identifies patterns and practises that support effective discussion leadership; explains how to choose a suitable text; provides guidelines for anticipating and preparing questions; and shows how students' skills develop over time.

Far from being reserved for elite or gifted students, interpretive discussion is an approach that can - and should - be used in any classroom where teachers seek to strengthen the relationships and skills that can transform student learning.

Contents

CONTENTS

Foreword xi

Introduction 1

Chapter 1 The Three Phases of Interpretive Discussion 11

PART ONE: Preparation
Chapter 2 Selecting a Text 31
Chapter 3 Preparing a Cluster of Questions 49

PART TWO: Leading the Discussion
Chapter 4 A Discussion of Yevgeny Yevtushenko's Schoolmaster 69
Chapter 5 A Discussion of Konrad Lorenz's "Rats" 87
Chapter 6 A Discussion of Toni Morrison's Nobel Laureate Lecture 105

PART THREE: Reflection
Chapter 7 Reflecting on Three Interpretive Discussions 127
Conclusion: Using Interpretive Discussion in the Classroom 147
Appendix A: Overview: Preparing to Lead Interpretive Discussion 167
Appendix B: Overview: Leading Interpretive Discussion 171
Appendix C: Text and Cluster of Questions for "Rats" 175
Appendix D: Text and Cluster of Questions for Toni Morrison's Nobel Laureate Lecture 181
Appendix E: The Nature of Questions 197
Appendix F: Overview: Preparing to Participate in Interpretive Discussion 201

Notes 205
Acknowledgments 215
About the Author 219
Index 221

最近チェックした商品