Picturing Worlds : Visuality and Visual Sovereignty in Contemporary Anishinaabe Literature (American Indian Studies)

個数:

Picturing Worlds : Visuality and Visual Sovereignty in Contemporary Anishinaabe Literature (American Indian Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781611863529
  • DDC分類 897.333

Full Description

Paying attention to the uses that Anishinaabe authors make of visual images and marks made on surfaces such as rock, bark, paper, and canvas, David Stirrup argues that such marks—whether ancient pictographs or contemporary paintings—intervene in artificial divisions like that separating precolonial/oral from postcontact/alphabetically literate societies. Examining the ways that writers including George Copway, Jane Johnston Schoolcraft, Gordon Henry, Louise Erdrich, Gerald Vizenor, and others deploy the visual establishes frameworks for continuity, resistance, and sovereignty in that space where conventional narratives of settlement read rupture. This book is a significant contribution to studies of the ways traditional forms of inscription support and amplify the oral tradition and in turn how both the method and aesthetic of inscription contribute to contemporary literary aesthetics and the politics of representation.

Contents

Contents Acknowledgments Introduction Chapter 1. An Indian Well Versed: (Con)Textualizing Anishinaabeakiing—George Copway and Jane Johnston Schoolcraft Chapter 2. X-ing Boundaries: Transmotion, Transformation, and the Art of Engaged Resistance in Contemporary Anishinaabe Poetics Chapter 3. Reckoning Beyond the Crossing/X-ing: Formal Diversity and Visual Sovereignty in Gordon Henry Jr.'s The Light People Chapter 4. Picturing Absence and Postcolonial Presence: Unsettling a Colonial Grammar in Selected Works by Louise Erdrich Chapter 5. So, How Can You Hear Stones and Pictures? Gerald Vizenor's Imagic Returns Chapter 6. Performance, Resistance: Countering the indian and Sovereign Aesthetics in Contemporary Anishinaabe Drama Conclusion Notes Bibliography Index

最近チェックした商品