Exploring the Visual Landscape : Advances in Physiognomic Landscape Research in the Netherlands (Research in Urbanism Series)

個数:

Exploring the Visual Landscape : Advances in Physiognomic Landscape Research in the Netherlands (Research in Urbanism Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 334 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781607508328
  • DDC分類 551

Full Description

"Exploring the Visual Landscape" is about the combination of landscape research and planning, visual perception and Geographic Information Science. It showcases possible ways of getting a grip on themes like: landscape openness, cluttering of the rural landscape, high-rise buildings in relation to cityscape, historic landscapes and motorway panoramas. It offers clues for visual landscape assessment of spaces in cities, parks and rural areas. In that respect, it extends the long tradition in the Netherlands on physiognomic landscape research and shows the state of the art at this moment. "Exploring the Visual Landscape" offers important clues for theory, methodology and application in research and development of landscapes all over the world, from a specifically Dutch academic context. It provides a wide range of insights into the psychological background of landscape perception, the technical considerations of geomatics and methodology in landscape architecture, urban planning and design. Furthermore, there are some experiences worthwhile considering, which demonstrate how this research can be applied in the practice of landscape policy making.

最近チェックした商品