Regional Dimension of Entrepreneurship (Foundations and Trends® in Entrepreneurship)

個数:

Regional Dimension of Entrepreneurship (Foundations and Trends® in Entrepreneurship)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781601982223
  • DDC分類 658.42

Full Description

Regional Dimensions of Entrepreneurship reviews the theoretical arguments supporting the idea that entrepreneurial activities and entrepreneurial success are influenced by the attributes of the region where the potential founder and the real founder of a firm was or actually is located. The author explains that the regional environment is an important context variable and cannot be ignored when exploring the determinants of firm creation and of new firm growth.

The book consists of the theoretical foundations, empirical evidence and policy implications for the importance of regional issues. Finally, the author provides an overview of the literature on regional entrepreneurship, covering as many countries and sub-national regions as possible, with a certain focus on Western Europe and North America due in part to the particularly large quantity of empirical research on regional entrepreneurship and regionally focused entrepreneurship policies in these areas.

Contents

1. Introduction. 2. Conceptualization of entrepreneurship and availability of empirical data. 3. Why a "regional event"? - Theoretical foundations. 4. To what extent a "regional event"? - Empirical evidence. 5. Can government influence this "regional event"? - Policy implications. 6. Conclusions. References

最近チェックした商品